Celebrant el Dia de les Muntanyes

Impactes: 11

Què millor per celebrar el Dia Internacional de les Muntanyes que acompanyar al Jordi Campos per la seva excursió a la Tosa del Pas dels Lladres i Puig de Dòrria?

Dissabte passat aprofitant els dies festius vam fer una sortida a la Tosa del Pas dels Lladres i al Puig de Dòrria.

La Tosa del Pas dels Lladres és el cim més alt després del Puigmal en la carena que va des de la Tosa d´Alp a el mateix Puigmal, passant per la Collada de Toses.

Pujada dura i mantinguda pel Serrat de la Vaquerissa

Comencem la ascensió al pàrquing del Collet de les Barraques, on s´arriba des de Planoles per una carretera força costeruda.

Des d´allà anem guanyant metres per la Serra de la Vaquerissa, la neu comença a uns 2000 mts, primer discretament però ràpidament el gruix augmenta.

Cornises a 2.300 metres
Puigmal, dreta i Tosa del Pas dels Lladres, esquerra. Al centre la Coma de Fontseca.
Puig de Dòrria, esquerra i Tosa del Pas dels Lladres, dreta.

Trobem les primeres cornises a uns 2300 mts sota el Puig de Dòrria, seguim fins al Pas dels Lladres amb unes vistes magnífiques.

L´Alta Cerdanya des del Pas dels Lladres, amb el massís del Carlit al fons.
Vessant W de la Tosa del Pas dels Ladres.

D´allà per la cara W pugem a la Tosa, feia uns moments ens havien creuat amb un grup d´esquiadors, no serien els últims, arribem al cim i altres grups d´esquiadors també arriben des del vessant de la Cerdanya.

Arribant a la Tosa amb la Tosa d´Alp i la serra del Cadí al fons
No estàvem sols

Coma de Fontseca, Balandrau, Cerverís, Serra Cavallera i Taga.

Gaudim de les vistes espectaculars del gegantí Puigmal, el Puigmal de Llo i la vall d´Er completament innivats.

Vessant N del Puigmal i Puigmal de Llo.

També podem veure el Tibidabo i la Torre de Collserola! La vista és esplèndida! De la Costa Brava a les muntanyes de Tarragona, la Plana de Vic, el Bages, El Montseny, la Mola, Montserrat, la Cerdanya!

Tibidabo i Torre de Collserola des de la Tosa del Pas dels Lladres.

Tornem al Pas dels Lladres i fem camí fins al Puig de Dòrria des d´allà la vista cap a la Vall del Rigard, la Serra de Montgrony i la zona de la Molina és sensacional!

Arribant al Puig de Dòrria
Serra del Gorro Blanc, Tosa d´Alp, Puigllançada i Serra del Cadí des del Puig de Dòrria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *